Forum www.ignatianumpedagogika.fora.pl Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
zbiórka pytań i odpowiedzi z drugiego kolokwium

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.ignatianumpedagogika.fora.pl Strona Główna » Psychologia rozwoju człowieka Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
zbiórka pytań i odpowiedzi z drugiego kolokwium
Autor Wiadomość
mario.k
Generał Dywizji



Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: chłopok

Post zbiórka pytań i odpowiedzi z drugiego kolokwium
Ja zapamiętałem tyle...

Autonomia-człowiek może realizować własne, podmiotowe działania, niezależnie od czynników, które mogły by je determinować

Egocentryzm dorastającego-niezdolność do odróżniania własnego świata ze światem rzeczywistym

Etapy kłamstwa:
dzieci w wieku 7-8 lat uważają, że kłamstwo to "brzydkie słowo"
dzieci w wieku 6-7 do 10 lat uważają, że kłamstwo to coś co jest nieprawdą
dzieci w wieku ok.10-11 lat zaczynają brać pod uwagę intencje przy rozpatrywaniu kłamstwa
(zamierzony fałsz)
11-12 rok życia-dojrzewanie pojęcia kłamstwa
Dlaczego nie należy kłamać?
dzieci w poniżej 7 lat: by nie zostać ukaranym

Kara musi nastąpić po każdym naruszeniu reguł - immanentna sprawiedliwość

Tyle zapamiętałem, jak coś mi się jeszcze przypomni do dodam. Jak jest coś źle to proszę o poprawkę i liczę, że każdy coś doda:P Myślę, że nie tylko mi się to przyda do poprawki, chociaż liczę na to, że tak nie będzie aczkolwiek poprawka z mojej strony jest zapewniona hehe ;)


Post został pochwalony 0 razy
Wto 21:00, 01 Cze 2010 Zobacz profil autora
sajkora
Mały Administrator



Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: no z Krakowa ;D
Płeć: dziewoja

Post
B

realizm moralny charakteryzuje się ...[abcd]

zmiany w zakresie uczuciowości w okresie adolescencji (gr A i B)

kiedy u młodych ludzi mija postawa idealistycznego.. reformatora? cos na r.. :d
uczucia idealistyczne

kiedy zostaje osiągnięta dojrzałość płciowa

kompleks Diany

cechy myślenia u dorosłych w rozwiązywaniu zadań codziennych (gr A i B)

zadania rozwojowe wczesnej dorosłosci

rozwój pojmowania kar u dzieci

klimakterium

wczesna dorosłosc -optymalna zdolność do...

wg Oleszkiewicz(a?) bunt młodzieńczy polega na budowaniu......... przez młodzież

A

etapy rozwoju kłamstwa

kryzys w wieku średniej dorosłosci

czym sie róznia operacje formalne od konkretnych (gr A i B)

immanentna sprawiedliwość

podstawowy kryzys

uczucia kształtujące się w okr. dojrzewania (gr A i B)

na czym polega wypalenie zawodowe (gr A i B)

egocentryzm

rozwój społeczny kobiet i mężczyzn

jak się rozwija sprawiedliwość

uczuciowość, emocje w wieku dorastania

kryzys wieku średniego wg wg Eriksona to...

autonomia

najczęstszy kryzys jak występuje

rozwój sprawiedliwej kary

dojrzałość w stostunku do innych przejawia się w...

kiedy zakończony jest rozwój dojrzałości płciowej

rozwój rozumienia kłamstwa

rozumowanie,ze za kazde przewinienie czeka kara to....


Post został pochwalony 0 razy
Śro 7:49, 02 Cze 2010 Zobacz profil autora
mario.k
Generał Dywizji



Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: chłopok

Post
Jest ktoś chętny do rozwiązania tego jakże pięknego testu?? ;D


Post został pochwalony 0 razy
Śro 16:10, 02 Cze 2010 Zobacz profil autora
sajkora
Mały Administrator



Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: no z Krakowa ;D
Płeć: dziewoja

Post
bardzo prosimy o odpowiedziiiiiiiiii ;)


Post został pochwalony 0 razy
Sob 23:08, 05 Cze 2010 Zobacz profil autora
mario.k
Generał Dywizji



Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: chłopok

Post
1.Realizm moralny charakteryzuje się:
- dzieci traktują reguły w sposób bezwzględny
- reguły społeczne są heteronomiczne i narzucone z zewnątrz, nakazy nie mogę być zmienione
- dzieci nie zastanawiają się nad celami i słusznością reguł nawet gdy ich nie rozumieją.
2. Zmiany w zakresie uczuciowości w okresie adolescencji:
- równoczesne przeżywanie uczuć przeciwstawnych t.j miłość i nienawiść
- poczucie niepewności siebie, zakłopotanie
3. Dwie główne zdolności w okresie adolescencji:
- dawanie nowego życia
- samodzielne kształtowanie własnego życia
4. Egocentryzm dorastającego – niezdolność do odróżniania własnego świata ze światem rzeczywistym
5. Autonomia – człowiek może realizować własne podmiotowe działania niezależnie od czynników, które mogłyby je determinować
6. Immanentna sprawiedliwość – kara musi nastąpić po każdym naruszeniu reguł
7. Kompleks Diany – dziewczyna w wieku dojrzewania nie utożsamia się ze swoją płcią
8. Zadania rozwojowe wczesnej dorosłości
Wg Hawighurst
- wybór małżonka
- uczenie się współżycia z nim
- założenie rodziny
- wychowanie dzieci
- prowadzenie domu
- rozpoczęcie pracy zawodowej
- znalezienie pokrewnej gr. Społ.
Wg Eriksona:
- wybór dróg samorealizacji
- wybór partnera życiowego
- integracja doświadczeń
Wg. Levisona:
- podjęcie roli zawodowej
- założenie rodziny
- sformułowanie oczekiwań wobec przyszłości
- uczestnictwo w relacji mistrz-uczeń
9. Cechy myślenia u dorosłych w rozwiązywaniu zadań codziennych:
- relatywizm w myśleniu ( zrozumienie, że wiedza zależy od doświadczeń i punktu widzenia jednostki)
- struktury dialektyczne
- odkrywanie problemów
- operacje systemowe ( klasy i relacje między nimi)
- operacje meta systemowe ( relacje między systemami)
- operacje paradygmatyczne ( porządkuje systemy systemów
- poziom regulacji intersystemowych
- poziom regulacji antonomicznych
10. Kryzys tożsamości – młody człowiek musi dokonywać wyborów między ważnymi dla niego alternatywami
11. Dojrzałość płciowa – następuje po zakończeniu skoku pokwitaniowego: dziewczęta 16 lat
Chłopcy 17 lat
12. Emocje w wieku dorastania :
- pobudzenie emocjonalne
- labilność emocji
- ambiwalencja uczuć
13. Klimakterium – okres poprzedzający przekwitanie ( 2 do 5 lat) organizm kobiety podlega rozmaitym zmianom fizjologiczno- biologicznym ( dysfunkcje ukł. Moczowego, fala gorąca, zmniejszone wydzielanie śluzu w pochwie)
14. Wypalenie zawodowe – wyczerpanie emocjonalne, poczucie utraty możliwości wykonywania zawodu w sposób efektywny i zaangażowany
15. Kryzys wieku średniego – przeżywanie na nowo dylematów i rozterek z okresu własnego dojrzewania, gorzka refleksja nad czasem w który upłynął, uświadomienie śmierci, brak radości, obawy o przyszłość
16. Etapy kłamstwa:
- 7 do 8 lat – kłamstwo to brzydkie słowo
- 6-7 do 10 lat – kłamstwo to coś co jest nieprawdą
- 10 do 11 lat – branie pod uwagę intencji przy rozpatrywaniu kłamstwa ( zamierzony fałsz)
17. Dojrzałość w stosunku do innych przejawia się w:
- tolerancji czyjegoś zdania
- szanowanie i akceptacja poglądów drugiej osoby
18. Rozwój społeczny kobiet i mężczyzn:
Kobieta: podporządkowana jest pod czynniki takie jak
- ciąża
- poród
- wychowanie dzieci
- praca zawodowa
Mężczyzna:
-znalezienie pracy
- samorealizacja
- utrzymanie rodziny
19. Rozwój pojmowania kar u dzieci:
- 7 do 8 lat – wszystko co zdaniem autorytetu jest słuszne – istota sprawiedliwości
- 8 do 11 lat – współdziałanie odwzajemnione – właściwa postawa kary
- 11 do 12 lat – uwzględnianie intencji i zmiennych sytuacji – sprawiedliwość wychowawcza

20. Wczesna dorosłość - optymalna zdolność do:
- prokreacji
- odpowiedzialne podejmowanie nowych ról społecznych związane z zakładaniem własnej rodziny
- rodzenie i wychowywanie dzieci
- podejmowanie i rozwijanie aktywności zawodowej
- kierowanie własnym życiem

21. Różnice w myśleniu konkretnym i formalnym:
Konkretne:
- faktyczne rozwiązywanie problemów tu i teraz
- każdy problem rozwiązywany z osobna
- działanie na konkretach
Formalne:
- zdolność do rozumowania
- operowanie logiką argumentów niezależnie od ich treści
- rozumowanie hipotetyczno-dedukcyjne
- wyciąganie wniosków
- operowanie symbolami
- rozumowanie przyczynowo-skutkowe

Pytania do rozwiązania :
- rozwój sprawiedliwej kary
- jak się rozwija sprawiedliwość
- bunt młodzieńczy wg Oleszkiewicz: polega na budowaniu… ??
- kiedy u młodych ludzi mija postawa idealistycznego reformatora


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mario.k dnia Nie 22:19, 06 Cze 2010, w całości zmieniany 2 razy
Nie 20:03, 06 Cze 2010 Zobacz profil autora
Anakin
Plutonowy



Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: chłopok

Post
- kiedy u młodych ludzi mija postawa idealistycznego reformatora

"Kluczową sprawą z punktu widzenia decentracji jest wejście do świata pracy lub rozpoczęcie poważnej praktyki zawodowej. Dorastający staje się dorosły, kiedy podejmuje prawdziwą pracę. Wtedy to z idealistycznego reformatora przekształca się w realizatora."

(Wadsworth, "Teoria Piageta", rozdział 6, strona 154)


Post został pochwalony 0 razy
Pon 14:52, 07 Cze 2010 Zobacz profil autora
kasia
Starszy szeregowy



Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5


Post
"co zatem powoduje wyjście z tej fazy ? co wywołuje stan nierównowagi potrzebny do dalszego rozwoju (...)
gdy wiec dorastający próbuje wcielić w życie swoje teorie, urzeczywistnic marzenia i hipotezy w realnym świecie, ten swiat wywoluje w nim stan nierównowagi i prowokuje do skorygowania hipotez "

ciąg dalszy do reformatora. Strona 156 tego samego rozdziału


Post został pochwalony 0 razy
Pon 16:01, 07 Cze 2010 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.ignatianumpedagogika.fora.pl Strona Główna » Psychologia rozwoju człowieka Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin